Galeria de fotos i vídeos

El dijous 14 i divendres 15, estudiants de Batxiller, la ESO i FP de diferents instituts públics de València, Alacant i Castelló hem dit prou a les lamentables condicions en que estem fent classe als nostres centres. Entre ahir i avui hem organitzat aturades de l’activitat lectiva, amb concentracions al pati i a l’entrada de l’institut per fer visible i expressar el nostre rebuig al fred, a la falta de sistemes de calefacció i climatització a les aules, la pujada dels contagis per la Covid-19 i l’abandonament per part de la Conselleria d’Educació i el propi Ministeri davant aquesta tràgica situació.

Durant aquests dos dies de lluita, centenars d’estudiants de l’IES Gilabert de Centelles de Nules (Castelló), de l’IES Moncada i l’IES Tierno Galván (València), l’IES Vinalopó de Novelda, l’IES Las Fuentes i l’IES Almadrava (Alacant) i molts altres hem organitzat marxes pels passadissos de l’institut animant a tots els estudiants a sortir de classe, hem protestat al pati tapats amb mantes, enganxat cartells pel centre... “Ni Covid ni fred” era la consigna que més hem cantat i repetit.

Per la vesprada les accions han continuat. A l’IES Serpis (València) i a l’IES Figueras Pacheco (Alacant) ens hem col·locat a la porta dels nostres instituts amb cartolines i pancartes on podíem llegir “Pandèmia o hipotèrmia?”,  “volem solucions, no són condicions”, “ni mantes ni jaquetó, no estem al pol nord!”, “los casos subiendo, nosotros advirtiendo” i molts més missatges reivindicatius.

Els i les estudiants de l’escola pública tenim clar que s’està vulnerant el nostre dret a una educació de qualitat. Fa tan sols una setmana que hem tornat a les aules després de les vacances de Nadal i la situació ja està desbordada, no només per la borrasca i les baixes temperatures, també perquè els contagis han escalat a xifres crítiques. Hem vist com s’han confinat localitats i pobles sencers, s’han augmentat les restriccions al conjunt del País Valencià però al mateix temps es dona per bo que siguem 25, 30 o 35 persones a classe! La pròpia Conselleria ha hagut d’admetre el caos que està havent-hi però segueixen sense prendre mesures contundents: es suspenen les classes per la neu a més de 15 municipis del territori valencià mentre a molts altres –afectats també per les gèlides temperatures– se’ns segueix recomanant obrir les finestres! És un absolut contrasentit.

La Conselleria i el Ministeri d’Educació ens han abandonat i som la comunitat educativa qui estem pagant les conseqüències de la falta de previsió i la manca de solucions efectives.

Des del Sindicat d’Estudiants fem una crida al conjunt dels estudiants del País Valencià a continuar amb les accions i protestes fins aconseguir les nostres demandes, a continuar organitzats exigint un pla de rescat a l’ensenyament públic valencià per poder estudiar en condicions dignes, en instituts ben climatitzats i sense massificació. Si les condicions als nostres centres no milloren de forma immediata, des del Sindicat d’Estudiants farem una crida a una aturada a partir de les 11h el proper dijous dia 21.

Us animem a participar a la reunió online del Sindicat d’Estudiants del País Valencià diumenge 17 a les 18h on conjuntament debatrem els propers passos en la lluita i organitzarem les properes accions. Posa’t en contacte amb nosaltres a través del telèfon 685 09 84 82 i t’enviarem l’enllaç per participar-hi.

La lluita és l’únic camí! No són condicions, volem solucions!

_ _ _ _ _

País Valencià · Los estudiantes de la escuela pública nos levantamos contra el frío en las aulas

El jueves 14 y viernes 15, estudiantes de Bachillerato, ESO y FP de diferentes institutos públicos de València, Alacant y Castelló hemos dicho basta a las lamentables condiciones en que estamos dando clase en nuestros centros.

Entre ayer y hoy hemos organizado paros de la actividad lectiva, con concentraciones en el patio y en la entrada del instituto para hacer visible y expresar nuestro rechazo al frío, a la falta de sistemas de calefacción y climatización en las aulas, la subida de los contagios por la Covid-19 y el abandono por parte de la Conselleria d’Educació y el propio Ministerio ante esta trágica situación.
Durante estos dos días de lucha, cientos de estudiantes del IES Gilabert de Centelles de Nules (Castelló), del IES Moncada y el IES Tierno Galván (València), el IES Vinalopó de Novelda, IES Las Fuentes y el IES Almadrava (Alacant) y de muchos otros hemos organizado marchas por los pasillos del instituto animando a todos los estudiantes a salir de clase, hemos protestado en el patio cubiertos con mantas, pegado carteles por el centro... "ni Covid ni frío” era la consigna que más hemos cantado y repetido.

Por la tarde las acciones han continuado. En el IES Serpis (València) y en el IES Figueras Pacheco (Alacant) nos hemos colocado en la puerta de nuestros institutos con cartulinas y pancartas donde podíamos leer "Pandemia o hipotermia", "Queremos soluciones, no son condiciones", "ni mantas ni chaquetón, ¡no estamos en el polo norte!", "los casos subiendo, nosotros advirtiendo" y muchos más mensajes reivindicativos.

Los y las estudiantes de la escuela pública tenemos claro que se está vulnerando nuestro derecho a una educación de calidad. Hace tan sólo una semana que hemos vuelto a las aulas tras las vacaciones de Navidad y la situación ya está desbordada, no sólo por la borrasca y las bajas temperaturas, también porque los contagios han escalado a cifras críticas. Hemos visto cómo se han confinado localidades y pueblos enteros, han aumentado las restricciones en el conjunto del País Valencià pero al mismo tiempo se da por bueno que seamos 25, 30 o 35 personas en clase. La propia Conselleria ha tenido que admitir el caos que está habiendo, pero siguen sin tomar medidas contundentes: se suspenden las clases por la nieve en más de 15 municipios del territorio valenciano mientras muchos otros –afectados también por las gélidas temperaturas– ¡¡se nos sigue recomendando abrir las ventanas!! Es un absoluto sinsentido.

La Conselleria y el Ministerio de Educación nos han abandonado y somos la comunidad educativa quienes estamos pagando las consecuencias de la falta de previsión y la falta de soluciones efectivas. Desde el Sindicat d’Estudiants hacemos un llamamiento al conjunto de los estudiantes del País Valencià a continuar con las acciones y protestas hasta conseguir nuestras demandas, a continuar organizados exigiendo un plan de rescate a la enseñanza pública valenciana para poder estudiar en condiciones dignas, en institutos bien climatizados y sin masificación. Si las condiciones en nuestros centros no mejoran de forma inmediata, desde el Sindicat d’Estudiants haremos un llamamiento a un paro a partir de las 11h el próximo jueves día 21.

Os animamos a participar en nuestra reunión online el domingo 17 de enero a las 18h donde conjuntamente debatiremos los próximos pasos en la lucha y organizaremos las próximas acciones. Ponte en contacto con nosotros a través del teléfono 685 09 84 82 y te mandaremos el enlace para participar.

¡La lucha es el único camino! ¡No son condiciones, queremos soluciones!