Fotos y vídeos de las protestas

¡Por un plan de rescate a la educación pública ya!

Hoy día 11 de febrero, estudiantes de decenas de institutos públicos de Alacant, Castelló y València hemos organizado huelga estudiantil y acciones de protesta en nuestros centros para denunciar la situación insostenible que vivimos en la educación pública.

La pandemia avanza, los contagios no dejan de crecer, nuestras aulas están masificadas y no hay recursos para combatir el virus. A pesar de que esta realidad es innegable, la Conselleria d’Educació continúa mintiendo descaradamente prometiendo que "todo va bien" y criminalizando a la juventud. Por eso hoy hemos dicho basta.

En diferentes municipios, localidades y ciudades los estudiantes hemos alzado nuestra voz. Desde el IES La Canal (Petrer), IES Virgen del Remedio, IES El Palmeral (Orihuela), IES Jaume II en Alacant, hasta el IES Jorge Juan, IES María Moliner, IES Camp de Morvedre de Port de Sagunt pasando por el IES Alto Palancia (Castelló) y muchos otros, hemos organizado protestas de todo tipo: piquetes informativos, concentraciones en el patio y en la puerta del centro, hemos grabado vídeos para difundir por las redes sociales explicando nuestra lucha. "Dos por la calle, pero 30 en clase", "más inversión en la educación" o "más educación, menos masificación" han sido algunas de las consignas que hemos coreado.

Justamente hoy también, la Generalitat Valenciana informaba de 2.911 nuevos casos de Covid-19 en el País Valencià. Según sus propios datos, más del 60% de estos se han sucedido en el ámbito educativo. La verdad cae por su propio peso y nos da la razón.

Desde el Sindicat d’Estudiants volvemos a exigir al Govern del Botànic que rectifiquen esta política fracasada de forma inmediata. Se deben tomar medidas drásticas ya, que pasen por la paralización de la actividad lectiva, un nuevo confinamiento domiciliario para bajar la curva y un plan de choque a la educación pública, para evitar una masacre aún mayor. Nos jugamos mucho.

Y por eso también, insistimos a los sindicatos de profesores, de padres y madres (STEPV, CCOO, UGT, FAMPA) que es más necesario que nunca convocar una huelga general educativa. Las protestas de hoy, el apoyo que hemos recibido por parte de los profesores y nuestras familias, demuestran que existe una firme voluntad de lucha entre la comunidad educativa.

Animamos a todas las y los estudiantes a participar en la asamblea del Sindicat d’Estudiants del País Valencià mañana viernes 12 a las 18h donde haremos un balance de la jornada de hoy y debatiremos conjuntamente los próximos pasos a seguir. Escríbenos un WhatsApp al 685 09 84 82 y te el enlace de la conexión.
Hoy y siempre, ¡la lucha es el único camino!

_ _ _ _

Avui dia 11 de febrer, estudiants de desenes d’instituts públics d’Alacant, Castelló i València hem organitzat vaga estudiantil i accions de protesta als nostres centres per denunciar la situació insostenible que vivim a l’educació pública.

La pandèmia avança, els contagis no deixen de créixer, les nostres aules estan massificades i no hi ha recursos per a combatre el virus. Malgrat aquesta realitat és innegable, la Conselleria d’Educació continua mentint descaradament prometent que “tot està bé” i criminalitzant a la joventut. Per això avui hem dit prou.

A diferents municipis, localitats i ciutats els estudiants hem alçat la nostra veu. Des de l’IES La Canal (Petrer), IES Virgen del Remedio, IES El Palmeral (Oriola), IES Jaume II a Alacant, fins a l’IES Jorge Juan, IES Maria Moliner, IES Camp de Morvedre del Port de Sagunt passant per l’IES Alto Palancia (Castelló) i molts altres, hem organitzat protestes de tot tipus: piquets informatius, concentracions al pati i a la porta del centre, hem gravat vídeos per difondre per les xarxes socials explicant la nostra lluita. “Dos pels carrers però 30 a classe”, “més inversió en l'educació” o “més educació, menys massificació” han estat algunes de les consignes que hem corejat.

Justament avui també, la Generalitat Valenciana informava de 2.911 nous casos de Covid-19 al País Valencià. Segons les seves pròpies dades, més del 60% d’aquests s’han succeït en l’àmbit educatiu. La veritat cau pel seu propi pes i ens dóna la raó.

Des del Sindicat d’Estudiants tornem a exigir al Govern del Botànic que rectifiquin aquesta política fracassada de forma immediata. S’han de prendre mesures dràstiques ja, que passin per la paralització de l’activitat lectiva, un nou confinament domiciliari per a baixar la corba i un pla de xoc a l’educació pública, per evitar una massacre encara major. Ens hi juguem molt. I per això també, insistim als sindicats de professors, de pares i mares (STEPV, CCOO, UGT, FAMPA) que és més necessari que mai convocar una vaga general educativa. Les protestes d’avui, el suport que hem rebut per part dels professors i les nostres famílies, demostren que existeix una ferma voluntat de lluita entre la comunitat educativa.

Animem a totes les i els estudiants a participar en l’assemblea del Sindicat d’Estudiants del País Valencià demà divendres 12 a les 18h on farem un balanç de la jornada d’avui i debatrem conjuntament els propers passos a seguir. Escriu-nos un WhatsApp al 685 09 84 82 i t’enviarem l’enllaç de la connexió.

Avui i sempre, la lluita és l’únic camí!