[En castellano en el interior]
O pasado sábado 14 decembro celebrouse en Santiago de Compostela unha Conferencia do Sindicato de Estudantes de Galiza. A pesar de tratarse dunha data complicada (por exames en ensino medias e a proximidade das vacacións), máis de 30 activistas do S.E acudiron á capital galega.
Na reunión estiveron presentes compañeiros e compañeiras de Ferrol, Coruña, Compostela, Vigo, Lugo, Caldas, Negreira e mesmo de zonas tan afastadas da capital como O Barco de Valdeorras.
Entre os asistentes había estudantes de ESO, Bacharelato, Ciclos Formativos e Universidade. Tamén estivo presente un grupo de traballadores do Estaleiro Navantia-Ferrol aos que invitamos para que explicasen a loita que están a desenvolver. Contamos tamén na reunión coa presenza de Tohil Delgado, presidente do Sindicato de Estudantes a nivel estatal, quen realizou a introdución ao debate.
Un curso marcado pola mobilización permanente e polos avances na construción do S.E
O compañeiro Tohil analizou a situación política actual resaltando o saqueo de diñeiro público por parte dos grandes capitalistas. Mentres que as condicións de vida dos traballadores afúndense, os beneficios das empresas do Ibex-35 creceron un 13% este ano.
O compañeiro tamén subliñou os retrocesos nas condicións de estudo que estamos a sufrir, co aumento do número de alumnos por aula en bacharelato (de 35 a 42), entre moitos outros exemplos.
Fronte a esta situación o S.E convocou 12 folgas de estudantes en menos de ano e medio logrando en dúas ocasións sumar a toda a comunidade educativa. A loita si serve: o PP estase a ver obrigado a atrasar no tempo os seus principais ataques educativos (a LOMCE non entrará en vigor completamente ata 2017, a contrarreforma universitaria nin tan sequera empezou aínda a discutirse, etc) Agora trátase de continuar a mobilización ata parar todos os ataques e tombar o Goberno.
Tras a introdución, tomaron a palabra multitude de compañeiros e compañeiras. Houbo intervencións que explicaron o desenvolvemento do S.E. en cada unha das zonas nas que estamos presentes, o crecemento na afiliación e o balance das últimas folgas. Houbo tamén intervencións sobre a cuestión nacional en Galiza, sobre os ataques que se preparan nas universidades galegas, sobre as lamentables condicións de estudo na formación profesional, sobre a unidade de acción e sobre a brutal carga policial contra a manifestación do S.E. en Vigo o 20 de novembro.
Os compañeiros dos estaleiros, que fixeron folga o dia 20 confluíndo cos estudantes en Ferrol, interviñeron felicitando ao S.E. polo seu traballo. Nese momento votamos por unanimidade unha resolución en apoio á súa loita, xa que, como fillos de traballadores e futuros traballadores, é tamén nosa loita.
Por último, na clausura da conferencia volvemos reclamar aos dirixentes de CIG, CC.OO e UGT a convocatoria dunha folga de 72 horas de toda a comunidade educativa para parar o intento do PP, o representante directo dos capitalistas, de desmantelar a educación pública e devolvernos á escola franquista. A resolución foi aprobada por unanimidade.
Concluímos coa proxección dun magnífico vídeo sobre a loita estudantil en Galiza.
Celebrada la conferencia del Sindicato de Estudiantes de Galiza
El pasado sábado 14 diciembre se celebró en Santiago de Compostela una Conferencia del Sindicato de Estudiantes de Galiza. A pesar de tratarse de una fecha complicada (por exámenes en enseñanzas medias y la cercanía de las vacaciones), más de 30 activistas del S.E acudieron a la capital gallega.
En la reunión estuvieron presentes compañeros y compañeras de Ferrol, Coruña, Compostela, Vigo, Lugo, Caldas, Negreira e incluso de zonas tan alejadas de la capital como O Barco de Valdeorras.
Entre los asistentes había estudiantes de ESO, Bachillerato, Ciclos Formativos y Universidad. También estuvo presente un grupo de trabajadores del Astillero Navantia-Ferrol a los que invitamos para que explicaran la lucha que están desarrollando. Contamos también en la reunión con la presencia de Tohil Delgado, presidente del Sindicato de Estudiantes a nivel estatal, quien realizó la introducción al debate.
Un curso marcado por la movilización parmente y por los avances en la construcción del S.E
El compañero Tohil analizó la situación política actual resaltando el saqueo de dinero público a manos de los grandes capitalistas. Mientras que las condiciones de vida de los trabajadores se hunden, los beneficios de las empresas del ibex 35 crecieron un 13% este año.
El compañero también resaltó los retrocesos en las condiciones de estudio que estamos sufriendo, con el aumento del número de alumnos por aula en bachillerato (de 35 a 42), entre muchos otros ejemplos.
Frente a esta situación el S.E ha convocado 12 huelgas de estudiantes en menos de año y medio logrando en dos ocasiones sumar a toda la comunidad educativa. La lucha sí sirve: el PP se está viendo obligado a retrasar en el tiempo sus principales ataques educativos (la LOMCE no entrará en vigor completamente hasta 2017, la contrarreforma universitaria ni tan siquiera ha empezado aun a discutirse, etc) Ahora se trata de continuar la movilización hasta parar todos los ataques y tumbar al Gobierno.
Tras la introducción, tomaron la palabra multitud de compañeros y compañeras. Hubo intervenciones que explicaron el desarrollo del SE en cada una de las zonas en las que estamos presentes, el crecimiento en la afiliación y el balance de las últimas huelgas. Hubo también intervenciones sobre la cuestión nacional en Galiza, sobre los ataques que se preparan en las universidades gallegas, sobre las lamentables condiciones de estudio en la formación profesional, sobre la unidad de acción y sobre la burtal carga policial contra la manifestación del SE en Vigo el 20 de noviembre.
Los compañeros de los astilleros, que hicieron huelga el dia 20 confluyendo con los estudiantes en Ferrol, intervinieron felicitando al SE por su trabajo. En ese momento votamos por unanimidad una resolución en apoyo a su lucha, ya que, como hijos de trabajadores y futuros trabajadores, es también nuestra lucha.
Por último, en la clausura de la conferencia volvimos a reclamar a los dirigentes de CIG, CC.OO y UGT la convocatoria de una huelga de 72 horas de toda la comunidad educativa para parar el intento del PP, el representante directo de los capitalistas, de desmantelar la educación pública y devolvernos a la escuela franquista. La resolución fue aprobada por unanimidad.
Concluimos con la proyección de un magnífico vídeo sobre la lucha estudiantil en Galiza.
Resolucións aprobadas na conferencia